Vállalási feltételek

Megrendelésével Ön elfogadja jelen vállalási feltételeimet!

×

1.) SZERZŐDŐ FELEK

Jelen Vállalási Feltételek Szabó Csilla egyéni vállalkozó (továbbiakban: Tervező)
Székhely: 2310 Szigetszentmiklós, Boglya u. 125.
Adószám: 55727035-1-33
Bankszámlaszám: 11742252-25554025-00000000
Elektronikus levelezési cím: info@royalgraphic.hu
Telefonos elérhetőség: + 36 30 475 8532
Honlap: www.royalgraphic.hu
minden grafikai szolgáltatására / termékére vonatkozik és a Tervező által készítendő terméket / szolgáltatást megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő) és a Tervező között létrejövő szerződés elválaszthatatlan részét képezi.

2.) SZERZŐDÉSKÖTÉS FOLYAMATA, TELJESÍTÉS

I. ÁRAJÁNLAT KÉRÉS

A Megrendelő árajánlat kérését elektronikus úton a Tervező e-mail címére (info@royalgraphic.hu) vagy online felületén (www.royalgraphic.hu) megadott elérhetőségein keresztül juttathatja el.

II. VISSZAIGAZOLÁS

a.) Grafikai szolgáltatás megrendelése esetén

Tervező az árajánlatkérés alapján (melynek tartalmaznia kell minden olyan információt és elvárást, amely a feladat megvalósításához szükséges) személyre szabott árajánlatot készít, melyet legkésőbb öt munkanapon belül elektronikus úton juttat el a Megrendelőnek. Hiányos, elégtelen brief esetén a Tervező igyekszik rövid időn belül pontosan meghatározni Megrendelővel együttműködve a Megrendelői igényeket, valamint meghatározza és összefoglalja a Tervező rendelkezésére bocsátandó, a munkavégzéshez szükséges anyagok listáját, minőségét. Az információk hiányossága miatti késedelemért, vagy lehetetlenülésért a Tervezőt nem terheli felelősség.

b.) Egyedi megrendelésre gyártott tárgyak esetén:

Tervező az árajánlatkérés alapján (melynek tartalmaznia kell minden olyan információt és elvárást, amely a feladat megvalósításához szükséges) személyre szabott árajánlatot készít, melyet legkésőbb öt munkanapon belül elektronikus úton juttat el a Megrendelőnek. Hiányos, elégtelen árajánlat kérés esetén a Tervező igyekszik rövid időn belül pontosan meghatározni Megrendelővel együttműködve a Megrendelői igényeket. Az információk hiányossága miatti késedelemért, vagy lehetetlenülésért a Tervezőt nem terheli felelősség.

A visszaigazolás minden esetben tartalmazza a szolgáltatás szempontjából lényeges adatokat:

Amennyiben a Megrendelőnek a termékkel kapcsolatos speciális igényei vannak, a visszaigazolás tartalmazza a Tervező válaszát, hogy az igényeket teljesíteni tudja-e.

A Tervező a visszaigazolással egyidejűleg elküldi a Megrendelő részére a jelen Vállalási Feltételeket is.

III. MEGRENDELÉS

Megrendelő az árajánlatot elektronikus úton a Tervező e-mail címére (info@royalgraphic.hu) vagy online felületén (www.royalgraphic.hu) megjelölt erléhetőségein keresztül írásban igazolhatja vissza.

A megrendelés visszaigazolásával a Megrendelő automatikusan elfogadja jelen Vállalási Feltételeket!

A szerződés létrejöttének napja a Megrendelő általi visszaigazolás Tervezőhöz érkezésének napja. A felek között szerződés, illetve bármiféle megállapodás vagy megállapodás módosítása csak írásban (elektronikus úton) történhet. A szóban kötött szerződés vagy megállapodás nem érvényes, arra a felek jogot nem alapíthatnak, és az alapján kötelezettségek sem keletkeznek.

IV. TERVEZÉS / TERMÉK ELKÉSZÍTÉSE

a.) Grafikai szolgáltatások megrendelése esetén:

Tervezés:

A megrendeléskor leadott részletes brief alapján elkészülnek az első grafikai tervek. Megrendelő elektronikus úton látványterve(ke)t kap, ami(k) alapján kiválasztja az igényeinek leginkább megfelelőt, amiről írásban (e-mail-ben) értesíti a Tervezőt. A Megrendelő kérheti a tervek pontosítását / átdolgozását, ami csak olyan szöveges vagy grafikai módosítás lehet, mely az eredeti vázlatot alapjaiban nem változtatja meg. Ezután a véglegesített grafikai terv kidolgozására kerül sor. A kidolgozás folyamán elektronikus úton több alkalommal bemutatásra kerül az elkészített anyag, melyet a Megrendelő visszajelzései alapján dolgoz át, módosít a Tervező.


Terv elfogadása:

Megrendelő köteles nyilatkozni a véglegesített terv elfogadásról annak átvételétől számított 5 munkanapon belül, amelynek elmulasztása vagy késedelmes teljesítése esetén keletkezett kár a Megrendelőt terheli. A termék formai és tartalmi elfogadása írásban, elektronikus úton történhet. A tervezés alatt bemutatott látványterveken a Megrendelő ellenőrizheti az adatok helyességét. Ezek jóváhagyása után az esetleges hibákért a felelősség kizárólag a Megrendelőé. Tervező felelőssége nem terjed ki a nyomdai hibás teljesítésből eredő károkra sem. Nyomdai kivitelezést igénylő vállalások esetén minden esetben próbanyomat megrendelése javasolt a választott nyomdától az esetleges hibák kiküszöbölése érdekében. A Tervező a kész nyomdai anyagban esetlegesen előforduló egyéb hibákra (pl. melyek csak a nyomdai kivitelezés után láthatóak, a látványtervekben nem észrevehetőek) kizárólag abban az esetben vállal felelősséget, amennyiben a felhasznált anyagokat a kért vektoros formátumban kapta meg hozzá, illetve ha a választott nyomda különleges anyagleadási igényeit vagy tiltó körülményeit a megrendelés elkészülte előtt tudomására hozták.

b.) Egyedi megrendelésre gyártott termék(ek) esetén:

Termék bemutatása / elkészítése:

A megrendelésről a Tervező minden esetben elektronikusan látványtervet küld a gyártás megkezdése előtt, amennyiben az bármilyen mértékű pontosítást igényel. A Megrendelő kérheti a tervek átdolgozását, ami csak olyan szöveges vagy grafikai módosítás lehet, mely az eredeti vázlatot alapjaiban nem változtatja meg.
A tervek elfogadása után a megrendelt termék gyártására kerül sor.


Ha a munka megvalósításának a költsége a grafikai tervezés vagy az egyedi megrendelésre gyártott termék elkészítése során módosul (például a Megrendelő új kérésekkel áll elő, vagy előre nem látható költségek merülnek fel), a Tervező köteles egy módosított ajánlatot készíteni, illetve a munkát felfüggeszteni annak visszaigazolásáig. A felmerült többletköltségek csak akkor érvényesíthetőek, ha ezen módosított árajánlatot Megrendelő visszaigazolja.


Amennyiben a Megrendelő a módosított ajánlatot nem fogadja el, az eredeti megállapodás marad érvényben, Tervező az alapján köteles tovább dolgozni. Amennyiben ebben a formában a Megrendelő a továbbiakban nem tart igényt a Tervező munkájára, elállhat a szerződéstől, amennyiben a vállalási díj Tervező által addig elvégzett munkájával arányos részét megfizeti.

V. ÁTADÁS, SZÁMLÁZÁS ÉS FIZETÉS

Tervező a megrendelés tárgyát a megrendelés visszaigazolásában feltüntetett módon és formában adja át a Megrendelő részére. A szolgáltatás vagy megrendelt termék átvétele során a Megrendelő köteles az átvett terméket vagy szolgáltatás minőségét ellenőrizni. Az átvételt követően nem élhet kifogással amiatt, hogy az átvett termék nem volt megfelelő mennyiségű-minőségű. Az előmunkálatok és a tervezési fázis anyagainak archiválása állomány formájában történik meg. Az elkészített vázlatterveket és grafikai tervezés esetén az elfogadott, megvalósult munkát a Tervező 2 évig archiválja.


A Tervező a számlát a megrendeléskor egyeztetett fizetési feltételekkel és módon adja át. Készpénzes fizetés esetén a termék átadásával (illetve szolgáltatás teljesítésével) egyidejűleg, átutalásos fizetés esetén a Megrendelő által megadott elérhetőségre elektronikusan küldi meg. Ez esetben a számlán feltüntetett bankszámlára és határidőre történő utalással fizethető ki a végösszeg. A felek közötti egyéb megállapodás hiányában a fizetési határidő átutalásos számla esetében a kiállításától számított 3 munkanap. A fizetés akkor, illetve azon a napon tekinthető megtörténtnek, ha a számla összege a Tervező részére átadásra kerül, vagy a bankszámláján megjelenik.


A Tervező a szolgáltatás elvégzésének, illetve a megrendelt termék elkészítésének késedelme, a Megrendelő pedig az átvételi késedelem után kötbért köteles fizetni. A felek a kötbér fizetési kötelezettség alól kizárólag vis major esetén mentesülnek. A kötbér mértéke a késedelem minden megkezdett napja után a teljes vállalási díj 0,5 %-a. Bármelyik fél 30 napos késedelme esetén a másik szerződő fél a szerződéstől írásban elállhat. Ez esetben a késedelembe esett fél a másik félnek a késedelemmel érintett díjon felül a teljes vállalási díj 10%-át meghiúsulási kötbérként köteles kifizetni. A fél jogosult a kötbér igényét kötbér számla kiállításával érvényesíteni. A károsult fél a kötbér mellett a teljes kárát is követelheti.

Elálllási jog:

Amennyiben a Megrendelőnek az elkészült terméke(ke)t bármilyen okból nem áll szándékában átvenni, Tervezőt ez esetben is megilleti teljes mértékben a korábban elfogadott vállalási díj, hiszen a terméket egyedi megrendelésre, a Megrendelő igényei, kérései alapján készítette, ezért azt más fogyasztónak értékesíteni nem tudja.


A fogyasztó és a vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Kormányrendelet 29. paragrafusa (1) bekezdés c/ pontja alapján: “A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát (20. § szerinti jogát), olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.”


Ez esetben a vállalási díj beérkezése után amennyiben Megrendelő továbbra sem tart igényt az elkészült termék( ek)re, Tervező köteles azokat megsemmisíteni.

3.) SZERZŐDÉSI BIZTOSÍTÉKOK

Az ellenérték teljesítésének biztosítékaként a Tervező a munkák megkezdése előtt a Megrendelőtől előleget kérhet. A szerződés teljesítés esetén az előleg összege a vállalási díjba beleszámít. Ha a szerződés meghiúsulásáért a Tervező a felelős, akkor a Megrendelő részére az előleg visszajár, egyéb esetekben pedig a Tervezőt illeti meg.
Az előlegre vonatkozó kikötéseket a Tervező árajánlatában és/vagy megrendelés visszaigazolásában előzetesen jelzi.
Az előlegről szóló számla kiállítására a Tervező a megrendelés hatályba lépésének napján válik jogosulttá és ezen a napon kezdődik a számla fizetési határideje is. Amíg Megrendelő az előleg számlát nem teljesíti hiánytalanul, addig a Tervező nem kezdi meg a szerződés teljesítését. A megrendelésen feltüntetett teljesítési határidő automatikusan annyival meghosszabbodik, amennyivel az előleg számla lejárata után egyenlíti ki Megrendelő a számlát.

4.) SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE

Teljesítés idejének kezdete:

A munka a szerződés létrejöttétől és a teljesítéshez szükséges anyagok Tervező részére való átadásától kezdődik. A Megrendelő köteles minden olyan információt és tartalmat (képi elemek, szövegek, logók, stb.) Tervező rendelkezésére bocsátani, amely a szolgáltatás elvégzéséhez / termék elkészítéséhez szükséges. Amennyiben a Megrendelő ezen kötelezettségének nem tesz eleget vagy annak teljesítésével késlekedik, az ebből eredő károkat Megrendelő viseli.


A teljesítés ideje:

A megrendelés visszaigazolásában meghatározott időpont. Ha a szerződő felek másként nem állapodnak meg, a Tervező a teljesítés időpontjához képest korábban is teljesíthet, ez esetben ez a nap a teljesítés napja. A Megrendelő visszajelzését igénylő munkafázisoknál 3 munkanap áll rendelkezésre a visszajelzésre, ennek elmulasztása esetén a Tervező a munkavégzést felfüggeszti, és a teljesítési határidő automatikusan a késedelem napjainak számával meghosszabbodik.

A felek között létrejött eseti szerződés a szerződésszerű teljesítéssel megszűnik.

A felek között létrejött eseti szerződésteljesítés nélkül is megszűnhet:

- a felek közös megegyezésével,


- a Megrendelő elállásával vagy felmondásával,

Ha a Megrendelő az általános elállási jogát (nem a Tervező szerződésszegéséből eredően érvényesített elállási jogát) gyakorolni kívánja, köteles a Tervező felmerült költségeit, illetve kárát megtéríteni az alábbiak szerint:



- a Tervező felmondásával vagy elállásával.

Tervező jogosult a szolgáltatást felfüggeszteni, vagy a szerződést azonnali hatállyal felmondani (illetve attól elállni), ha a Megrendelő az alábbi tiltott magatartások bármelyikét tanúsítja:



A Tervező azonnali hatályú felmondása/elállása esetén a Megrendelő köteles a Tervező költségeit és kárát (beleértve az elmaradt hasznot is) megfizetni. A Tervező és a Megrendelő egyaránt szerződésszegést követ el, ha neki felróható okból hibásan teljesít, késedelmesen teljesít, vagy a teljesítés lehetetlenné válik. A felek között létrejött szerződés bármely okból történő megszűnése, vagy felmondása – kivéve az elállás egyes eseteit – nem mentesíti a feleket a fennálló kötelezettségeik, vagy díjtartozásaik teljesítése alól.

Szavatosság, jótállás egyedi megrendelésre gyártott termék(ek) esetén:

Tervező minden esetben köteles a jogszabályoknak, valamint a megrendelésnek megfelelő minőségű terméket készíteni és szolgáltatást nyújtani. A termék hibája esetén a Megrendelő a törvényben meghatározott keretek között kérheti elsősorban a hiba kijavítását, vagy a termék kicserélését. Amennyiben ez nem lehetséges, követelheti az ár csökkentését, vagy amennyiben a hiba el nem hárítható, a szerződéstől elállhat. Ha a termék minőségi hiba miatt visszaküldésre kerül és a reklamáció jogosnak bizonyul, akkor a Tervező átvállalja az ebből adódó szállítási költséget. A Megrendelő köteles olyan szállítási módot választani, mellyel elkerülhetőek a szükségtelen többletköltségek. Megrendelő ezen kötelezettségének megszegéséből a Tervezőnek okozott többletköltség megtérítésére köteles.

Ruházati termékek megrendelése esetén javasolt a megadott mérettáblázat alapján kiválasztani a megfelelő méretet. Ennek elmulasztásából adódó méretprobléma miatti reklamációt a Tervező nem tud elfogadni. A gyártók fenntartják a jogot +/- 5%-os eltérésre a mérettáblázathoz képest. Amennyiben ennél nagyobb mértékű az eltérés, Megrendelő kérheti a termék cseréjét.

A Tervező a nyomat készítése során 100%-os színhűséget nem tud garantálni.

A garancia abban az esetben érvényesíthető, amennyiben a probléma a termék(ek) kézhezvételét követően azonnal, vagy kézhezvételtől számítva maximum 3 munkanapon belül a Tervező részére írásban elküldésre kerül.

A megrendelés pontatlanságáért vagy a megrendelés felbontásából származó károkért a Tervező semmilyen felelősséget nem vállal.

A Megrendelő jótállási vagy szavatossági igényét a Tervezőnél kizárólag írásban, elektronikus úton teheti meg (e-mail cím: info@royalgraphic.hu).
A levélnek tartalmaznia kell az alábbi adatokat:


Az elkészült termékhez a Megrendelő minden szükséges esetben kezelési útmutatót kap, melynek be nem tartásából adódó minőségi kifogásokra nem vonatkozik a Tervező felelőssége.

5.) TULAJDONJOG FENNTARTÁS, SZERZŐI JOGOK

Tervező a díjának teljes összegű kifizetéséig a terméken, illetve bármely azzal kapcsolatos anyagon a tulajdonjogát fenntartja, az a tulajdonát, illetve szellemi termékét képezi. A Tervező által készített munkák, illetve a munkafolyamat bármely szakaszában bemutatott tervek szerzői jogi védelem alá tartoznak, ezek szerzői jogosultja kizárólag a Tervező.


Tervező – amennyiben erről Megrendelő a megrendelés leadása előtt külön nem rendelkezik – az általa elkészített munkákról készült fotókon a szerzői minőséget és nevét feltüntetheti, azokat referenciaként korlátozás nélkül felhasználhatja. Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Tervező az elkészült termékről készült képeket portfóliójában megjelenítse.


Grafikai szolgáltatások esetén a vagyoni jogosultságokkal kapcsolatos felhasználói jogok a Megrendelőt kizárólag a Tervező által elkészített végleges formátumok tekintetében, és csak a teljes ellenérték megfizetésétől kezdődően illetik meg.


A Tervező a vállalási díj hiánytalan megfizetése esetén területileg korlátlan és határozatlan időre szóló, harmadik személyre átruházható felhasználási jogot enged a Megrendelőnek a kész termékre azzal a feltétellel, hogy a Megrendelő (illetve harmadik személy) a kész terméket megváltoztatni, átdolgozni nem jogosult, a forrásanyaggal csak külön megállapodás alapján rendelkezhet, a felhasználás módja és mértéke nem irányulhat közvetlen haszonszerzésre, illetve nem eredményezhet hasznot. A vállalási díj a jelen pontban körülhatárolt felhasználási jog ellenértékét is tartalmazza.

6.) TITOKTARTÁS, ADATVÉDELEM

Megrendelő hozzájárul, hogy a Tervező a személyes adatait a nyilvántartásában a szerződéses kötelezettségek teljesítése érdekében - a hatályos jogszabályok rendelkezéseinek betartása mellett - kezelje. Az adatkezelési tájékoztató jelen Vállalási Feltételek dokumentum elválaszthatatlan részét képezi.

Szerződő felek a szerződés teljesítése során tudomásukra jutott és a másik szerződő felet érintő minden titoknak minősülő információt, adatot vagy egyéb ismeretet kötelesek megőrizni és gondoskodni arról, hogy a titokhoz illetéktelen harmadik személy ne férhessen hozzá. A titoktartási kötelezettség szerződő feleket a szerződés megszűnése után is terheli. Szerződő felek a szerződés teljesítés során birtokukba jutott és a másik szerződő felet illető szerzői jogi, iparjogvédelmi vagy a Ptk. jogszabályi védelmét élvező alkotáshoz fűződő jogokat maximálisan tiszteletben tartják.


A megrendelésben, a visszaigazolásban, a szerződésben és a felek egyéb írásos megállapodásaiban, valamint a jelen Vállalási Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó magyar jogszabályok az irányadóak. Jelen Vállalási Feltételektől történő eltérés csak írásos megállapodás esetén érvényes.


A felek a megállapodás teljesítése során kölcsönösen együttműködve, egymás érdekeit is szem előtt tartva kötelesek eljárni. Bármely, a megrendelést érintő lényeges esemény vagy változás esetén a felek kötelesek egymást haladéktalanul értesíteni. A felek a közöttük felmerült vitás kérdéseket igyekeznek békés úton rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a jogvita eldöntésére a szolgáltató székhelye szerinti bíróság az illetékes.


Jelen Vállalási Feltételek 2020. január 6-án lépnek hatályba, és visszavonásig érvényesek.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, a szerződés kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.

back
print